Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

235 resultaten gevonden
235 resultaten gevonden

Luistercijfers: NPO Radio 2 scoort wederom met Top 2000

| Nieuws

Vandaag zijn de luistercijfers voor november en december bekendgemaakt. Fantastisch nieuws voor NPO Radio 2: de Top 2000-zender haalt mede dankzij hét muziekevenement van het jaar een marktaandeel van 17,4%.

NPO Radio 2 Top 2000 Adverteren

Luistercijfers: NPO Radio 5 stijgt fors, NPO Radio 2 gedeeld marktleider in 10+

| Nieuws

Vanmorgen zijn de nieuwe luistercijfers bekendgemaakt voor de periode oktober en november. NPO Radio 5 boekt een bijzondere winst in marktaandeel en NPO Radio 2 staat samen met Qmusic aan de top in 10+.

Klantcase Milieudefensie: Hoe NPO Radio de campagne van Milieudefensie een boost gaf

| Nieuws

Gisteren zijn er nieuwe coronamaatregelen bekendgemaakt. Helaas met grote gevolgen voor veel merken, die nog steeds met corona worden geconfronteerd. Milieudefensie ging met haar radiospot in op de actualiteit en riep op tot duurzaam herstel na de crisis....

Hoe NPO Radio conversie een boost kan geven

| Klantcase

Een charitatieve instelling onder de aandacht brengen bij een miljoenenpubliek? Dan zit je goed bij NPO Radio! Radio kan mensen snel tot actie aanzetten. Geef jij net als Milieudefensie je conversie een boost?

Online adverteren bij Ster vanaf 1 januari enkel voor boodschappen van algemeen nut

| Nieuws

In tegenstelling tot we eerder bericht hebben is gebleken dat online adverteren bij Ster vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk zal zijn voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. In dit bericht informeren we je over de laatste...

Online adverteren 2,5 jaar na de verscherping van de privacywet: wat zijn de lessen?

| Blog

Op 25 mei 2018 werd de privacywetgeving verscherpt, met de nodige gevolgen voor de online reclamewereld. Sindsdien is er veel gebeurd. Zo stopte Ster op 1 januari 2020 volledig met het gebruik van advertentiecookies. Hoe zag de weg van cookies naar ‘cookieloos’...

Optimaal profiteren van de omgeving van je commercial: 4 aandachtspunten

| Nieuws

De omgeving waarin je commercial te zien is, kan van grote invloed zijn op de effectiviteit van je reclame-uiting en de manier waarop men naar je commercial kijkt. Waar moet je op letten als je wil bepalen of een omgeving voor jouw commercial werkt? En...

Ster Klantcase No Fairytales

Klantcase No Fairytales: groei naamsbekendheid en websitebezoek na tv-reclame bij Ster

| Nieuws

Hoe zet je een nieuw product op de kaart? No Fairytales is met hun groentetortilla’s hard aan de weg aan het timmeren om Nederland te helpen meer groente te laten eten. Om meer merkbekendheid te genereren onder een groot publiek en de verkoop een boost...

Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft aan kop en de andere NPO-zenders stijgen

| Nieuws

De luistercijfers van de periode van september en oktober zijn weer bekendgemaakt. NPO Radio 2 staat al twee jaar als marktleider bovenaan de lijsten in 10+, 25-67 én in de waardevolle doelgroep 45-65. De radiozender is dus ook deze periode weer koploper....

Ster Klant aan het Woord Radio Oikocredit

Klant aan het woord: Oikocredit over adverteren tijdens de Top 2000

| Blog

Wat is het effect van radio op je bereik en conversie? Oikocredit adverteert elk jaar tijdens de Top 2000. Wij spraken met marketingmanager Margreet Fros over haar ervaringen. Bekijk de video en hoor alles over de kracht van radio tijdens de Top 2000.

Je websitebezoek boosten met tv-reclame: 4 nieuwe inzichten

| Nieuws

Het is een belangrijk vraagstuk voor veel merken: hoe zorg je ervoor dat je mensen die jouw tv-reclame zien, aanzet tot het bezoeken van je website en misschien wel een (online) aankoop? Waar moet je op letten? En hoe kun je dit extra stimuleren? In dit...

NPO Radio 2

Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft stabiel marktleider

| Nieuws

De luistercijfers voor augustus en september zijn vanmorgen bekendgemaakt. NPO Radio 2 blijft marktleider in 10+ en 25-67. NPO Radio 1 is gestegen.

Waarom inzetten op NPO Radio jouw spot extra kracht bijzet

| Blog

Elke radiozender kenmerkt zich door een bepaalde keuze in muziek, doelgroep en dj’s. Maar ook als het aankomt op de reclameblokken onderscheiden zenders zich van elkaar. Wat zijn de unieke kenmerken van NPO Radio en wat kunnen deze voor jouw merk betekenen?

Jaap Toorenaar over het maken van een onvergetelijke reclame: ‘Het vraagt om een strijd tegen clichés’

| Blog

Onvergetelijke reclames, we kennen er allemaal wel een: van Freddie van de Staatsloterij en de supermarktmanager van Albert Heijn tot Rudi van Heineken (Biertje?) en het stel van Ohra. Het zijn reclames die bij blijven, maar vooral ook impact maken. Wat...

Luistercijfers: NPO Radio 2 versterkt marktleiderschap

| Nieuws

Vanmorgen zijn de luistercijfers van juli en augustus bekendgemaakt. Marktleider NPO Radio 2 blijft aan kop in 10+ en in de waardevolle doelgroep 45-65. NPO Radio 5 stijgt door.

Ster tevreden over eerste wijzigingen visie minister, maar ook kritisch

| Persbericht & Public Affairs

Gisteren heeft minister Slob zijn gewijzigde visie met betrekking tot reclame bij de publieke omroep bekendgemaakt. Ster is tot op zekere hoogte verheugd dat de minister zijn originele plan om tv-reclame voor 20:00 uur direct af te schaffen, heeft gewijzigd...

Hoe werkt contextual targeting bij Ster?

| Nieuws

Een toekomst zonder advertentiecookies komt steeds dichterbij, nu grote browsers de cookies weren en uit onderzoek blijkt dat campagnes met en zonder advertentiecookies even effectief zijn. Toch blijft de wens om gericht te adverteren bestaan. Bij Ster...

Geef je campagne extra effect door te targeten op context

| Blog

Elke maand deelt Ster een tip voor jouw reclamecreatie, -inzet of -inkoop. Wat speelt er in de reclamewereld? Hoe maak je je commercial zo effectief mogelijk? En op welke manier kan je je advertentie optimaal benutten? De tip van deze maand: kijk in plaats...

Ben jij klaar voor een toekomst zonder advertentiecookies?

| Nieuws

Je herkent ‘m vast: ‘Ik geef toestemming voor gepersonaliseerde advertenties’; de welbekende vraag komt op vrijwel elke site tevoorschijn en wordt door de bezoeker steeds vaker met ‘nee’ beantwoord. Reden voor grote browsers om het gebruik van deze advertentiecookies...

Succes dankzij radio en online video in mediamix

| Klantcase

“Droge Lippen? Dokter Leenarts!” stond centraal in de multimediale campagne van het huidverzorgingsmerk. Het doel? Het verhogen van de naamsbekendheid door radio en online video. De resultaten? Positief!