Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

235 resultaten gevonden
235 resultaten gevonden

15 tips voor de inhoud, uitvoering en inzet van een tv-commercial

| Nieuws

Vanwege de huidige ontwikkelingen kijken veel merken opnieuw naar hun campagne- en marketingstrategie. Nu veel reclameactiviteiten stil zijn gelegd, kan het een geschikt moment zijn om kennis en inspiratie op te doen. Speciaal voor merken die meer willen...

Adverteren in crisistijd: wat zijn de aandachtspunten?

| Blog

De uitbraak van het coronavirus en de maatregelen eromheen hebben een enorme impact op allerlei vlakken van de maatschappij. In eerste instantie op sociaal en medisch gebied, maar ook de economie heeft zwaar onder de crisis te lijden: dalende beurzen,...

Dit is de winnaar

| Blog

'Freddie' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de 25e Ster Gouden Loeki! De winnaars ontvingen de prijs in Theater Amsterdam uit handen van Frank Volmer, directeur van Ster.

Ster-commercials ondertiteld

| Persbericht

Per 1 januari 2020 worden bij Ster alle televisiecommercials ondertiteld. Hiermee levert Ster een bijdrage aan het toegankelijker maken van reclame op tv.

Ster start nieuwe jaar volledig cookieloos

| Nieuws & Public Affairs

Per 1 januari is cookieloos adverteren de nieuwe standaard bij Ster. Na een periode van 1,5 jaar waarin beide vormen (met en zonder cookies) werden aangeboden heeft de verkooporganisatie van de publieke omroep de keuze gemaakt om enkel zonder cookies...

Bereik NPO FunX groeit

| Nieuws

Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 16-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vijfde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14% van de stadsjongeren, dat is in 2019 gegroeid...

10 tips voor een effectieve radiocommercial

| Nieuws

Wanneer doe je er goed aan om een radiocommercial in te zetten? En hoe maak je er vervolgens een die helpt jouw merkdoelstellingen te realiseren? Op deze twee vragen geven wij antwoord in onze nieuwste whitepaper Groeien met radioreclame

Kies je voor een korte of lange commercial?

| Nieuws

Iedereen die een commercial maakt, komt voor deze vraag te staan: maak ik een korte commercial? Of zet ik meer seconden – én meer budget - in?

Kerst is de beste reclame voor reclame

| Nieuws

Retailers leggen steeds meer het accent op de Kerst. Na Sinterklaas starten direct de campagnes van de grote supermarkten. Dick van Lecq, managing director DDB Unlimited en VEA-bestuurslid heeft op verzoek van Ster een column over dit thema geschreven....

Raakt jouw commercial de juiste snaar?

| Blog

In februari 2020 vindt de 25e Ster Gouden Loeki-uitreiking plaats. De mooiste, grappigste en meest ontroerende reclames worden dan weer in het zonnetje gezet. Maar zijn dit soort reclames ook echt effectief?

Hoe vergroot je jouw merk?

| Nieuws

Dat is dé vraag voor veel marketing- en communicatieprofessionals. Hoe genereer je meer omzet en klanten? Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten aan jouw merk denken als het erom gaat? En hoe behoud je vervolgens die positie? In onze nieuwste whitepaper...

25 jaar Ster Gouden Loeki

| Persbericht

Een enorm bekend olifantje werd 25 jaar geleden geboren. Menig 35+’er weet meteen welke dat is: het Rolo-olifantje! De bekende commercial van Rolo won in 1996 een Ster Gouden Loeki voor hun iconische televisiereclame. Maar Rolo was niet de allereerste...

Bruna boekt vooruitgang met creatieonderzoek

| Klantcase

Televisie inzetten voor branding? Dat kan! Tv is hiervoor bij uitstek een passend medium, maar ook de creatie is van belang. Lees alles over de campagne van Bruna en de lessen die zij haalden uit onderzoek.

TV Sport Voetbal adverteren

Hoe Oranje ook onze verwachtingen overtrof

| Nieuws

WK Vrouwenvoetbal 2019: 5,5 miljoen Nederlanders hoe de vrouwen vicewereldkampioen werden. Een kleine terugblik op een fantastisch toernooi.

Online campagne met impact, dat doe je zo

| Nieuws

Wanneer je als bedrijf online advertenties in zet, dan wil je resultaat. Dat is meer dan een mooie CTR scoren met een pre-roll, banner of displaycampagne. Impact maken bij jouw doelgroep, hoe doe je dit?

Wat kan een tag-on doen voor je tv-commercial?

| Klantcase

Wat kan een tag-on, een korte vervolgspot, doen voor de effectiviteit van je commercial? Ster AdMeasure testte het voor M line. Met vijf belangrijke lessen als resultaat. Lees er alles over in deze klantcase.

Groots resultaat met een klein(er) budget

| Klantcase

Een landelijke televisiecampagne ondenkbaar met een klein(er) budget? Niks is minder waar: effectief adverteren kan dan zelfs heel goed. Gladskin is daar één van de voorbeelden van.

Scoren op het WK: 50% meer productaanvragen

| Klantcase

Een groot publiek bereiken rondom een groot sporttoernooi? OPR-Finance zette de stap tijdens het WK voetbal. Mét resultaat: een groei van 50% in aanvragen! Benieuwd wat reclame rondom sport jouw merk kan brengen?

Succescampagne én Ster Gouden Loeki-finalist

| Klantcase

In 2019 was de Dierenbescherming in de race voor een Ster Gouden Loeki. De spot kreeg daarmee de erkenning van het grote publiek. Niet alleen was de commercial ontroerend en mooi, ook de campagne zelf bleek succesvol.

Verrassende redenen om NPO 3FM te luisteren

| Nieuws

NPO 3FM weet de luisteraars te verrassen met nieuwe muziek en goede deejays. 3FM heeft nog steeds een marktaandeel van 5,6% binnen de doelgroep 20-34 (jan-feb 2019). Er zijn meer dan genoeg redenen om naar 3FM te luisteren!