Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

235 resultaten gevonden
235 resultaten gevonden

3 redenen voor een logo in je commercial

| Klantcase

Wel of geen logo aan je reclame toevoegen; welk effect heeft dat op hoe de kijker je spot en merk ervaart? Ster onderzocht het effect van een logo voor CheapTickets.nl met behulp van Ster AdMeasure.

Scoor op tv tijdens het WK voetbal voor vrouwen

| Klantcase

Scoren op naamsbekendheid, koop- en bezoekintentie met een tv-campagne rondom een groot sportevenement. Blokker deed het samen met de OranjeLeeuwinnen. Wat kunnen we leren van hun ervaringen?

Raakt met radio de juiste snaar bij de B2B-doelgroep

| Klantcase

Je bekendheid laten groeien en tegelijkertijd de associaties met je merk een positieve draai geven. Een ambitieuze doelstelling voor Atradius. Hoe wisten ze met radio de juiste snaar te raken?

Televisie adverteren

merkbekendheid opbouwen met NPO Radio

| Klantcase

Hoe zorg je ervoor dat mensen van je bestaan en product afweten? Om dit te bereiken, zette Meesman vanaf begin 2018 een radiocampagne in bij Ster. Het resultaat was een zichtbaar mooie stijging in merkbekendheid.

De magie van je merk delen met het grote tv-publiek

| Klantcase

Voor het eerst op tv is spannend. Na jarenlang aanwezig te zijn in de online wereld, startte Sentimo een televisiecampagne bij Ster. Wat zijn de succesfactoren? Hoe vergroot je bijvoorbeeld je merkbekendheid op tv?

Ster Klantcase No Fairytales

Groei bekendheid en websitebezoek na tv-reclame bij Ster

| Klantcase

Hoe zet je een nieuw product op de kaart bij een groot publiek? Om meer merkbekendheid te genereren onder een groot publiek en de verkoop een boost te geven, ging No Fairytales voor het eerst op televisie.

Bijna 100% zichtbaarheid in de Wie is de Mol?-app

| Klantcase

De juiste doelgroep bereiken via de publieke omroep? Spellenuitgever Asmodee deed het tijdens het jubileumseizoen van Wie is de Mol? in 2020. Met overweldigend hoge resultaten.

Contextual targeting geeft campagne extra impuls

| Klantcase

Dat Eliza was here unieke vakantieadresjes aanbiedt, weet ik uit eigen ervaring. Van Zakynthos tot Menorca; ik heb al vaak voor hen gekozen wanneer het ging om mijn ontdekkingsreizen. Maar Eliza was here bevindt zich als reisorganisatie in een competitieve...

Zit gebakken met hun campagne

| Klantcase

HomeMade, een merk van Royal Smilde Bakery had nog nooit een campagne op televisie gedaan. Maar nu, met de lancering van nieuwe HomeMade bakproducten, was het een goed moment om een reclamespot te maken en deze uit te gaan zenden. Wat ze ervan gebakken...

kleine budgetten, groots resultaat

| Klantcase

De theatershow van Buurman & Buurman heeft maximaal geprofiteerd van het nieuwe Commercieel Beleid van Ster. Dit beleid leidt ertoe dat adverteerders met kleine budgetten dezelfde prijzen betalen als adverteerders met miljoenenbudgetten. De Nationale...

Luistercijfers: NPO Radio 2 zet marktleiderschap voort

| Nieuws

Vandaag zijn de luistercijfers van februari en maart bekendgemaakt. NPO Radio 2 blijft marktleider in maar liefst twaalf doelgroepen. Ook de andere NPO-zenders behalen mooie resultaten.

Luistercijfers: NPO Radio 2 is de grootste en NPO Radio 1 en 5 groeien fors

| Nieuws

De luistercijfers van januari en februari zijn vanmorgen gepubliceerd. Marktleider NPO Radio 2 scoort ook na de Top 2000 sterk en blijft met afstand de grootste zender van Nederland. NPO Radio 1 en 5 boeken forse winst.

'Frummel' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki!

| Persbericht

'Frummel' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki! De winnaars ontvingen de prijs in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1.

Loeki komt terug

| Persbericht

Loeki de Leeuw, die jarenlang te zien was rondom de reclameblokken van Ster, keert terug. De populaire leeuw zal dit jaar nog te zien zijn op tv.

Ster heeft Raad van Toezicht

| Nieuws

Per 1 maart 2021 heeft Ster een Raad van Toezicht. Dit is het resultaat van een wetsvoorstel, de Variawet, die door de Kamer is aangenomen.

Luistercijfers: NPO Radio 2 domineert

| Nieuws

Vandaag zijn de luistercijfers van december en januari bekendgemaakt. Met mooie cijfers voor NPO Radio 1 en 2. De laatste is marktleider in maar liefst 13 doelgroepen.

3 redenen waarom de combinatie van radio en tv een goed idee is

| Blog

Uit recent onderzoek blijkt dat radio en tv de meest succesvolle media zijn in tijden van crisis: ze zijn het meest effectief voor het vergroten van de return of investment van een campagne.* Natuurlijk er zijn meer redenen om radio of tv in te zetten...

Bereik het grote publiek rondom de verkiezingen

| Blog

Op woensdag 17 maart is het zover: dan gaan we weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. Op tv en radio besteedt de NPO met reguliere én speciale programmering hier volop aandacht aan. Ben je benieuwd hoe jij het grote publiek kan bereiken...

Ster Gouden Loeki keert terug op televisie

| Persbericht

De Ster Gouden Loeki-uitreiking keert dit jaar terug op tv. Op woensdag 3 maart reiken we de prijs voor de mooiste, leukste en populairste commercial uit in een speciale uitzending door Omroep MAX. Het is 6 jaar geleden sinds de Gouden Loeki voor het...

Contextual targeting bij Ster wint Privacy Award

| Persbericht & Public Affairs

De privacyvriendelijke oplossing voor online adverteren van Ster, haar eigen methode voor contextual targeting, heeft vanmiddag een Nederlandse Privacy Award gewonnen. Ster won de prijs in de categorie consumentenoplossingen. Met contextual targeting...