Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hoe start je als organisatie met landelijke reclame? Wat komt er allemaal kijken bij een campagne? En is het de investering waard? Overweeg jij om met jouw organisatie een groter publiek te bereiken? Dan zal je deze vragen herkennen. De Ster Reclamestarter...
Ster heeft in 2023 een bedrag van ruim 201 miljoen euro kunnen realiseren voor het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap met de verkoop van advertentieruimte op de kanalen van de landelijke publieke omroep. Het ministerie ontvangt jaarlijks...
In een nieuwe campagne lanceert Ster vandaag de ‘Ster Reclamestarter’. In deze online omgeving krijgen ondernemers die starten met reclame toegang tot hulpmiddelen en voorbeelden om de stap naar landelijke reclame, die soms groot kan lijken, kleiner te...
Online adverteren bij Ster is beschikbaar voor partijen van Algemeen Nut. Dit biedt mooie, exclusieve kansen. Voor de Museumkaart resulteerde deze kans in een campagne met nog betere resultaten dan verwacht.
Er komt weer een ouderwetse sportzomer aan. Kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk. Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.
HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. De winnaars ontvingen dé publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, dat gepresenteerd werd door Diederik Ebbinge en waar...
Terwijl de champagnekurken knalden en de laatste oliebollen werden gegeten, vierde Nederland niet alleen het einde van 2023 maar ook een muzikaal hoogtepunt. De NPO Radio 2 Top 2000, de lijst der lijsten die traditiegetrouw aftelt naar het nieuwe jaar,...
Met de start van het nieuwe jaar zijn organisaties volop bezig met het formuleren van plannen voor een succesvol 2024. Ster heeft een uitgebreid aanbod om optimaal te profiteren van de kansen die het komende jaar met zich meebrengt. Met als doel een doordachte...
Onlangs lanceerden we ons nieuwste whitepaper ‘de magie van afleiding’, waarin we niet alleen de nieuwste inzichten delen over de magie van (gedeelde) aandacht, maar ook praktische tips en tricks geven voor je mediastrategie. In dit blog lichten we een...
Dit jaar viert de Top 2000 haar 25ste verjaardag. Zo’n bijzonder jubileum zetten we graag in het zonnetje. Wat is nou de kracht van de Top 2000 en wat zijn redenen voor jouw merk om tijdens deze periode een reclamecampagne in te zetten? In dit blog zetten...
De speelgoedgidsen vallen op de deurmat, winkels puilen uit van de pepernoten en de eerste kerstrecepten komen op je tijdlijn voorbij. Dan weet je het wel: the most wonderful time of the year komt er weer aan! De periode waar de consument overstelpt wordt...
In de huidige wereld vol met prikkels worden steeds meer media met gedeeltelijke aandacht bekeken of beluisterd. We rijden auto als we radio luisteren en scrollen op onze telefoon tijdens het tv kijken. Wat betekent dit voor je reclamecampagne? Is reclame...
Vanaf 1 januari zal Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- radiozenders gaan verkopen voor de nationale adverteerdersmarkt. Ster neemt daarmee de verkoopactiviteiten over van Omroep Reclame Nederland (ORN). Voor adverteerders is hiermee een nog groter...
Op maandag 28 augustus start de eerste officiële meting van het vernieuwde kijkonderzoek, als onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Naast het vernieuwde NMO Luisteronderzoek dat begin dit jaar werd geïntroduceerd is het kijkonderzoek de volgende...
Online adverteren bij Ster is enkel beschikbaar voor partijen van algemeen nut. Dit biedt mooie, exclusieve kansen voor deze organisaties. Zo trok het Fries Museum meer bezoek naar zijn tentoonstelling met inzet van televisie, radio én online video bij...
Een groot publiek trekken naar jouw culturele instelling? Het Fries Museum zette voor het behalen van deze doelstelling een multimediale campagne in bij Ster. Ze waren aanwezig op radio en televisie én maakten gebruik van het online netwerk van Ster....
Je tv-commercial ondertitelen? Wellicht heb je er nog nooit bij stilgestaan. Ondertiteling blijkt namelijk helemaal niet zo gebruikelijk. Bij de NPO is vrijwel het hele aanbod ondertiteld volgens door de NPO gestelde, strenge eisen. Dat geldt ook voor...
Begin dit jaar startte het nieuwe NMO-luisteronderzoek, als onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Vanaf dat moment worden de luistercijfers voor de Nederlandse radiozenders op een nieuwe manier gemeten. Wat kunnen we na een halfjaar leren...
Met verdriet hebben wij kennisgenomen van het overlijden van onze oud-directeur Chris Smeekes. Hij is op 29 april op 96-jarige leeftijd overleden.
Ster heeft in 2022 een omzet gerealiseerd van 232 miljoen euro, waarvan Ster 217 miljoen euro heeft kunnen afdragen aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap ter begunstiging van de mediabegroting van de publieke omroep. Dat is 49 miljoen...