Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
2025 staat voor de deur, de tarieven zijn bekend en jouw mediaplannen waarschijnlijk al in de maak. Maar hoe zorg je ervoor dat je campagnes in het nieuwe mediajaar het beste effect behalen? Welke strategieën maken echt verschil? En hoe pas je die toe?...
Als marketeer wil je het optimale resultaat uit je marketingbudget. Het maken van de juiste keuzes kan een groot verschil maken in het succes van je campagne. Radioreclame blijft een bewezen kracht in het bereiken van een breed publiek. Maar hoe zit het...
De sint is nog maar net in het land, maar de eerste kerstreclames zijn ook alweer gesignaleerd op televisie. Wat kunnen we leren van prijswinnende feestdagenspots? Of zoek je nog tips en handvatten voor je eigen commercial? In dit blog zetten we het voor...
Met een gerichte campagne op NPO-radio zag bikeboxer zijn omzet in korte tijd verdubbelen en later zelfs verviervoudigen. Hoe? Dat lees je in dit blog.
In een tijd waarin mediagebruik verandert en omroepen nadenken over manieren om te bezuinigen, wordt Ster vaker geconfronteerd met de vraag: wat is de waarde van reclame op publieke zenders of rondom specifieke programma’s en genres? Dat is een makkelijke...
Ster, bekend van de reclames op televisie, radio en online bij de publieke omroep, draagt haar volledige digitale reclamecollectie over aan Beeld & Geluid. Niet alleen reclames uit het verleden zijn vanaf nu terug te vinden in het media-archief, ook alle...
Nog even en de decembermaand staat weer voor de deur, de tijd van gezelligheid en sfeervolle momenten. Het is ook dé maand van 3FM Serious Request en de NPO Radio 2 Top 2000 — twee iconische evenementen die jaarlijks miljoenen luisteraars en kijkers trekken....
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2025 zijn bekend. Tijdens een online uitzending over kansen en ontwikkelingen bij de publieke omroep in het nieuwe mediajaar, presenteerde Ster haar plannen voor 2025. Het komende jaar staat in het teken van stabiliteit,...
Ster lanceert vandaag haar nieuwe neuro-onderzoek naar de optimale contactfrequentie van tv- en radiocommercials. Via EEG-scans en eye-tracking is onderzocht hoe vaak een afgeleid publiek een commercial moet zien of horen voor optimaal effect. Met opvallende...
Wil je als maatschappelijke organisatie een groot publiek bereiken met een online advertentie? Dan zijn de online kanalen van de publieke omroep een effectieve optie. Deze zijn beschikbaar voor partijen van algemeen nut en hebben een breed bereik. Benieuwd...
Als je reclame wil maken – of dat nou voor het eerst is of niet – zijn er talloze mogelijkheden om dat via Ster op radio, televisie of online te doen. Misschien heb je wel vragen over de kosten van reclame of weet je niet zo goed wat het je oplevert....
Vandaag lanceert Ster haar eerste podcastserie ‘Starten met reclame’ voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten. In de driedelige serie gaat presentator Splinter Chabot in gesprek met reclame- en media-experts om luisteraars op...
Het zit er weer op. Hoewel de finale nog veel beter bekeken zou zijn als Oranje er (terecht!) had gestaan, is ruim 3,6 miljoen kijkers een mooie afsluiter van het toernooi. Wat hebben we collectief genoten, gehoopt en gerouwd. Tijd voor een terugblik...
We lanceren vandaag ons nieuwste whitepaper 'online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes', waarin we tips en inzichten voor de optimale inzet van een online campagne op een rij zetten.
In een tijdperk waarin streamingdiensten en podcasts steeds dominanter worden, blijft radio een onverminderd krachtig medium dat dagelijks miljoenen luisteraars weet te bereiken. Welke publieke zenders kregen in de eerste helft van 2024 de aandacht van...
Loeki is alweer drie jaar terug op de Nederlandse televisie. In deze laatste blog delen we leuke wist-je-datjes over ons reclame-icoon – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen van haar kennis en verhalen.
Het EK voetbal is nu ongeveer een week bezig, de doelpunten vliegen ons om de oren en op radio en televisie komt menig Oranje-commercial voorbij. Welk merk scoort er echt dit EK? Samen met DVJ Insights heeft Ster een onderzoek uitgevoerd onder 500 respondenten....
Om te vieren dat Loeki alweer drie jaar terug is op de Nederlandse televisie, delen wij in een driedelige serie blogs leuke achtergrondinformatie en wist-je-datjes – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen van...
Loeki is alweer drie jaar terug op de Nederlandse televisie. Om dat te vieren, delen wij in een driedelige serie blogs leuke achtergrondinformatie en wist-je-datjes – met veel dank aan Louise Geesink, dochter van bedenker Joop Geesink, voor het delen...
Hoe bepaalt Ster – verantwoordelijk voor de verkoop van reclame bij de publieke omroep - welke reclames geschikt zijn om uit te zenden? En wat kun jij als merk doen om je commercial zo goed mogelijk af te stemmen op de doelgroep en de spelregels? In gesprek...