Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.

235 resultaten gevonden
235 resultaten gevonden

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt

| Klantcase

Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt. Een slimme zet dus van fietsenwinkel FuturumShop om in te zetten rondom de Tour de France. Dat leverde forse traffic naar de website én hogere merkbekendheid op.

‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn wint Ster Gouden Loeki 2015

| Persbericht

De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2015 is ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn. Het is de eerste keer in 21 jaar dat Albert Heijn er met dé publieksprijs voor reclame vandoor gaat. Adverteerder en reclamebureau TBWA\NEBOKO ontvingen de...

Laat je merkbekendheid groeien: zet in als anderen dat niet doen

| Klantcase

Kindermerken uit de fashionbranche adverteren (nog) weinig op televisie. Een mooie kans om op te vallen als je dit als adverteerder uit deze branche juist wél doet. Daarom presenteerde Vingino in het najaar van 2015 hun nieuwe collectie via televisie....

Jubileumcommercial zorgen voor miljoenenbereik

| Klantcase

Grolsch bestond 400 jaar. De jubileumspot werd eenmalig uitgezonden op álle grote Nederlandse televisiezenders en bereikte maar liefst 4,6 miljoen mensen! En dat was niet het enige succes!

Record websitebezoek door finetunen campagne

| Klantcase

Een commercial met Babette van Veen op televisie en radio heeft NOVASOL uitstekende resultaten opgeleverd. Inzet bij de publieke omroep in combinatie met het finetunen van de campagne bleek een succes. 

Evi van Lanschot voegt op radio merkkennis toe

| Klantcase

De inzet van radio naast tv is effectiever dan een campagne zonder radio. Ook bij Evi van Lanschot: door de relatief goedkope toevoeging van radio groeide de merkkennis substantieel. De combinatie maakt het verschil.

Live commercial in Ster-blok heeft zeer groot effect

| Klantcase

Soldaat van Oranje was de langstlopende voorstelling ooit in Nederland. Deze mijlpaal moest gevierd worden: in het reclameblok van Ster werd live geschakeld naar het theater. Met een groot effect!

Durven kiezen voor de boodschap werpt vruchten af

| Klantcase

Een beperkt aantal boodschappen in een commercial werkt. AutoTrack durfde een duidelijke keuze te maken door een check op auto's te garanderen en die boodschap sterk te communiceren. Met resultaat!

Ster bestaat 50 jaar

| Persbericht

Vandaag bestaat Ster 50 jaar. Een mijlpaal. Want met de oprichting in 1965 gaat televisie- en radioreclame in Nederland officieel van start. Een halve eeuw Ster staat voor vele memorabele, baanbrekende, humoristische en spraakmakende commercials. Dankzij...

Juiste timing zorgt voor impactvolle campagne

| Klantcase

Van Gils kleedt het Nederlands voetbalelftal. In aanloop naar het WK in Brazilië kwam het Nederlandse herenmerk met een nieuwe retailcollectie én een nieuwe campagne. 

Verkoopsucces DigiBirds na inzet op Zapp(elin)

| Klantcase

‘We tjilpen, we zingen, we bewegen’. Dat zijn DigiBirds, de nieuwe interactieve speelgoedvogeltjes die een rage zijn onder meisjes. Bij de Nederlandse lancering in juli 2014 is direct een tv-campagne op kinderzender Zapp(elin) ingezet om de verkoop aan...

Radio adverteren

Kies de meest effectieve radiocampagne

| Blog

Om je doelstellingen te halen let je goed op de effectiviteit van je campagne. Zomaar gaan voor het meeste aantal spots of de hoogste korting is in the end minder aantrekkelijk dan vooraf gedacht!

Succesvolle strategie voor kinderadverteerders; zet tv overdag en 's avonds in

| Klantcase

Apenheul is uitgegroeid tot een van de bekendste dierenparken van ons land. De merkbekendheid van het Apeldoornse park is groot. Maar om ook merkvoorkeur en bezoekintentie onder ouders en kinderen te creëren is de inzet van tv een bepalende factor. Voor...

Hoe trigger je kooplust?

| Blog

Simpel. Door te adverteren rondom hooggewaardeerde programma’s. Gemiddeld krijgen televisieprogramma’s van de publieke omroep een 7,6 van het Nederlands publiek. En zo’n mooi rapportcijfer levert een adverteerder meer op dan hij misschien denkt. Onderzoek...

Buddyhond wint Ster Gouden Loeki 2014

| Persbericht

De 20e winnaar van de Ster Gouden Loeki is ‘Buddyhond’ van KNGF Geleidehonden en reclamebureau Selmore. Het is de eerste keer dat KNGF Geleidehonden er met dé publieksprijs voor reclame vandoor gaat. De adverteerder en het reclamebureau ontvingen de prijs...